Java ile Arayüz İşlemleri (3. Kur) Eğitim İçeriği
Grafik Arayüz: GUI (Graphical User Interface) , grafiksel kullanıcı arayüzü , program ile kullanıcı arasında görsel, sezgisel, kullanıcı dostu (user friendly) ,kolay ve pratik bir ilişki kuran , kullanıcıyı bilgisayar hakkında teknik bilgi sahibi olma zorunluluğundan kurtaran, bilgi giriş/çıkışının sağlandığı arayüze denir.Her işletim sistemi kullanıcısına en iyisini sunabilmek için hem görsel açıdan zevk sahibi, hem de kullanıcı dostu bir arayüz sunmak ister.Bir programcının , ürettiği programın iyi bir arayüze sahip olabilmesi için GUI programlamaya hakim olması gerekmektedir.
1-Gui ve java
2-Pencere oluşturma
3-Pencereye panel ekleme
4-Giriş çıkış kutuları
5-Pencereye buton ekleme
6-Buton grupları
7-Olay güdümlü programlama
8-Menüler
9-Basit Oyun Tasarımı
Kazanımlar:
a- Tasarım odaklı düşünce gelişimi,
b- Olaylara farklı bakış açılarıyla bakabilme,
c- Yaratıcılık,
d- Model oluşturma,
e- Nesneler ile grafik geliştirme.